תחזוקה לרכבי צ'רי Chery חשמליים והיברידיים
כל מה שצריך לדעת על תחזוקה לרכבי צ'רי Chery חשמליים והיברידיים בישראלתחזוקה לרכבי צ'רי Chery חשמליים והיברידיים
רכבי צ'רי תפסו תאוצה בשוק הישראלי בזכות שילוב של טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב עכשווי ותמורה גבוהה למחיר. דגמים כמו Tiggo 7 Pro PHEV, Tiggo 8 Pro PHEV, FX EV, וגם Arrizo 8 ו־Tiggo 4 Pro, מוצעים היום בישראל בגרסאות חשמליות, היברידיות ורגילות. עם זאת, חשוב להבין – גם רכב חשמלי צריך טיפול שוטף כדי לשמור על ביצועים ובטיחות לאורך זמן.
איך נראית תחזוקה לרכב צ'רי חשמלי או היברידי?
רכב חשמלי או נטען (PHEV) לא דורש את אותם הטיפולים כמו רכב בעירה פנימית. אין צורך בשמן מנוע, לא מחליפים מסנן דלק – אבל יש נקודות אחרות שדורשות תשומת לב:
מה בודקים בטיפולים?
- מערכת הסוללה: בדיקות מתח, תקינות תאים ומערכת הקירור.
- מערכת הטעינה (AC/DC): תקינות של שקעים, ממירים וחיבורים.
- מערכות אלקטרוניות: ביצוע דיאגנוסטיקה ועדכון תוכנות.
- בלמים: ברכבים עם בלימה רגנרטיבית נוצר פחות בלאי, אך חשוב לבדוק את המערכת.
- מתלים וצמיגים: בשל המשקל הגבוה יותר של רכבים חשמליים, חשוב לבדוק את מצבם בתדירות גבוהה.
- נוזלים: אין שמן מנוע, אך יש צורך לבדוק נוזל בלמים ונוזל קירור לסוללה.
אילו דגמים של צ'רי דורשים תחזוקה שכזו?
✅ Tiggo 7 Pro PHEV – רכב היברידי נטען, מצריך טיפול גם לרכיב החשמלי וגם למנוע הבנזין.
✅ Tiggo 8 Pro PHEV – מתאים למשפחות, דורש תשומת לב דומה, כולל בדיקות סוללה ובלמים.
✅ FX EV – דגם חשמלי מלא – לא תמצאו בו מנוע בנזין, אך כן יש צורך בבדיקות שוטפות.
✅ דגמים כמו Tiggo 4 Pro, Tiggo 7 Pro, Tiggo 8 Pro, FX ו־Arrizo 8 בגרסאות רגילות – עשויים לכלול טכנולוגיות כמו מיקרו־היבריד, שדורשות בדיקות ממוחשבות ועדכוני תוכנה כחלק מהטיפול.
מתי מומלץ לגשת לטיפול?
הנחיות היצרן לרכבי צ'רי בישראל ממליצות על טיפול אחת לשנה או כל 15,000 עד 20,000 ק"מ – לפי מה שמגיע קודם. טיפול תקופתי כולל:
- בדיקות סוללה
- בדיקת מערכת טעינה
- סקירה של מערכות בטיחות
- בדיקת צמיגים ומתלים
- עדכון תוכנות ובקרות
- בדיקת נוזלים
שאלות ותשובות בנושא טיפולים
1. האם יש צורך בשמן מנוע ב־Tiggo 7 Pro PHEV?
כן. הדגם כולל גם מנוע בנזין ולכן דרוש טיפול שמן לפי הוראות היבואן.
2. ומה לגבי FX EV?
מדובר ברכב חשמלי מלא. לא תצטרכו שמן, אבל כן תצטרכו לטפל בסוללה, טעינה, בלמים ותוכנה.
3. אז למה בכלל לטפל ברכב חשמלי?
תחזוקה מונעת עוזרת לשמור על הסוללה, למנוע תקלות יקרות ולשמר את טווח הנסיעה והביצועים.
4. האם כל מוסך יודע לטפל בצ'רי חשמלי?
לא. חשוב לפנות למוסך מקצועי כמו אלקטריקאר מבית מרכז שירות גיל ניב – מוסך מוסמך ומנוסה שמתמחה בטיפול ברכבים חשמליים והיברידיים.
5. כל כמה זמן לטפל?
הכי בטוח – פעם בשנה או לפי הק"מ שנקבע לדגם.